Opdracht

Kies of u werkt aan de opdracht voor de leerkracht of voor de educator. Neem de uitwerkingen mee naar de slotbijeenkomst van deze training.

Voor de educator

3A.
Lees de leerdoelen voor erfgoededucatie voor het primair onderwijs.

  • Kies drie leerdoelen die het best passen bij de collectie van uw erfgoedinstelling. Waarom deze drie?
  • Is er beleid over doelen voor educatie en doelgroepen binnen uw instelling? Neem het door. Wat valt u op?

3B.
Kies een project/activiteit van uw eigen erfgoedinstelling.

  • Voor welke leeftijdsgroep is het bedoeld?
  • Zijn er leerdoelen voor geformuleerd?
  • Leg deze doelen naast de leerdoelen uit de Wijzer met erfgoededucatie. Wat valt op? Denk ook aan verdeling kennis/vaardigheden/attituden.
  • Op welke manier maakt u de leerdoelen kenbaar aan scholen?

Voor de leerkracht

3A.
Bekijk de leerdoelen voor erfgoededucatie voor uw eigen groep.

  • Welke kennis, vaardigheden en attituden vindt u belangrijk?
  • Hoe kunt u zorgen dat deze leerdoelen zijn afgestemd op de andere groepen op school? Geef drie opties.

3B.
Kies een les/activiteit/project bij u op school.

  • Voor welke leerjaren is het bedoeld?
  • Welke doelen zijn geformuleerd voor de leerlingen?
  • Leg deze doelen naast de leerdoelen uit de Wijzer met erfgoededucatie. Wat valt op? Denk ook aan verdeling kennis/vaardigheden/attituden. Waar wilt u nog extra aandacht aan besteden?
  • Hoe controleert u of de leerdoelen zijn bereikt?
Advertenties